Devrim yaratan Alman: NSU Ro 80

Audi‘nin Eylül 1967’de tanıttığı NSU Ro 80 sahip olduğu yenilikçi teknolojileriyle otomotiv dünyasında ihtilal yaratan modellerden biri oldu.

Döner piston manasına gelen Ro ve tip tarifi için kullanılan 80 sözlerini birleşiminden doğan model Frankfurt’ta düzenlenen IAA Memleketler arası Araba Fuarı’nda birinci defa tanıtıldığında, büyük yankı uyandırdı.

Yenilikçi tasarım ve motoruyla öne çıkan modele gösterilen ilgi satışlara yansımayınca NSU Ro 80 üretimi, Nisan 1977’de sona erdi. Hak ettiği başarıyı yakalayamayan bu özel modeli ve NSU tarihini Audi Tradition tekrar hatırlatıyor.

Neckarsulm merkezli araba üreticisi, kuralları değiştiren orijinal bir model geliştirme uğraşını çokça teknik data, çizim ve NSU/Wankel döner pistonlu motorun çalışma prensibinin açıklaması dahil olmak üzere 80 sayfanın üzerinde bilgiyle destekledi. Tüm bu içerikler; klasik pistonlu motora kıyasla daha hafif ve daha kompakt yapı, düşük titreşim düzeyi ve daha az bileşen üzere avantajları kapsamlı bir halde anlattı. Beş yıllık geliştirme sürecinin akabinde Neckarsulm merkezli şirket, Eylül 1967’de NSU Ro 80’i Frankfurt’ta dünyanın çift diskli Wankel motoruna sahip birinci seri üretim arabası olarak halka tanıttı.

Teknoloji ve estetikte yeni standartlar

Sportif sedan yol tutuş, güvenlik, konfor ve performansta yeni standartlar belirledi. Ro 80, “Biçim fonksiyonu takip eder” yaklaşımına sadık kaldı. NSU, modeli bir rüzgar tünelinde geliştirdi: Düz bir ön cepheye, alçak, yavaşça yükselen bir yan çizgiye ve yüksek bir art cepheye sahipti. Kama halindeki gövdesi 0,35’lik bir sürtünme katsayısı sağladı. Çağdaşlarına kıyasla son derece yenilikçi bir görünüme sahipti. Ro 80 reklam afişleri de tam olarak bu özellikleri yansıtıyordu: “Dünün arabaları, bugünün arabaları ve NSU otomobilleri”. 1971’de bu argüman daha üniversal bir söz ile formüle edildi: “Teknolojiyle bir adım önde”. Bu, Auto Union GmbH ve NSU Motorenwerke AG’nin 1969 yılında birleşmesiyle kurulan Ingolstadt merkezli Audi’nin marka sloganı haline geldi.

Yılın arabası seçilen birinci Alman modeli

Neckarsulm merkezli şirket, birçok açıdan ihtilal niteliğinde bir araba olan Ro 80’i piyasaya sürme yüreğini gösterdi ve bu cüretiyle mükafatı kazandı. Tanıtıldıktan bir yıl sonra, milletlerarası ekonomi gazetecileri NSU Ro’yu bu “Yılın Otomobili” seçti. Bu mükafatı kazanan birinci Alman araba oldu. Lakin araba kalıcı bir ticari muvaffakiyet yakalayamadı. 1973 yılında yaşanan petrol krizi akaryakıt fiyatlarını artırınca müşteriler daha ekonomik araçlara yönelmek zorunda kaldı. Bu, döner pistonlu motorun ve hasebiyle NSU Ro 80’in sonunu getirdi. Araba, 1967’den 1977’ye kadar Neckarsulm fabrikasında üretildi. Model 1977’de üretimden kaldırıldığında, Audi 100’ün üretimi zati fabrikanın kapasitesini büyük oranda doldurmuştu. NSU Ro 80, toplam 37 bin 374 adetle bantlara veda etti.

Bugün NSU Ro 80, tıpkı NSU markası üzere, sadık bir hayran kitlesine sahip. Çok sayıda kulüp, sistemli toplantılar, seyahatler ve etkinlikler düzenleyerek esaslı markanın tarihini tekrar canlandırıyor. Bu yıldönümü etkinliklerinden biri de 16 Eylül’de Neckarsulm’da yapılacak ‘Fan Day’olacak. Audi Tradition aktifliği, Audi Forum Neckarsulm, Audi Club International ve tarihi motosiklet ve bisiklet müzesi Deutsches Zweirad ve NSU Müzesi Neckarsulm ile birlikte organize ediyor. ??Audi Tradition, Aralık ayına kadar her ay, hem iki hem de dört tekerlekli marka klasikleri, prototipler ve cinsinin tek örneği modeller dahil olmak üzere farklı NSU modelleri sergileyecek.

>

Kaynak: Carmedya.com / Araba

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir