E-Ticaret Yapanlar için Önemli Tüyolar: Amazon Arbitrajı’nda Öne Geçmenin 7 Yolu


Arbitraj, borsa kullanıcılarının aşina olduğu risksiz kar elde etme amacıyla kullanılan bir kavramdır ve farklı sektörlere uyarlanabilir. Genel olarak, ürünlerin düşük fiyattan alınarak yüksek kar elde etme stratejisidir. Ancak yüksek kar elde etmek için geniş bir pazar alanı analizi gereklidir.

Dünya genelinde 5,5 trilyon dolarlık e-ticaret ve 720 milyar dolarlık e-ihracat hacmi göz önüne alındığında, e-ihracat kavramlarına her geçen gün daha fazla rastlanacağı açıktır.

E-ticaret alanında, online arbitraj ve retail arbitraj olmak üzere iki ana arbitraj türü vardır. Online arbitraj, online mağazalarda indirimli ürünler bulup satmayı içerirken; retail arbitraj, fiziki mağazalarda indirimli ürünleri bulup satmayı içerir. Ancak, örneğin, online arbitrajda arayış sadece e-ticaret sitelerinden düşük fiyatlı ürünler bulmak anlamına gelmez. Ürünler farklı ülkelerde farklı fiyatlarda satılabilmekte ve ülkeler arasındaki kur farkından dolayı değer değişimi gösterebilmektedir. Bu nedenle, Amazon arbitrajı yapılarak ürünler dolar cinsinden satılabilir.

 

E-ticaretin Olmazsa Olmazı Amazon Arbitrajı: 7 Adımda Amazon’da Güç Kazanın

Günümüzün rekabetçi koşullarında, e-ticaret dünyası için ise daha fazla bilgi ve strateji gerekiyor. İster yurtdışına yeni ürün satmaya başlamış olsun, ister daha önce bu işi yapanlar olsun herkes için gerekli Amazon Arbitrajı’nda Öne Geçmenin 7 Yolunu ParkPalet Kurucu Ortağı ve CEO’su Alp Çiçekdağı şöyle özetliyor:

“Amazon Arbitrajı, e-ticaret işletmeleri için son derece önemli bir stratejidir. Bu yöntem, farklı kaynaklardan ürünleri düşük fiyattan satın alıp Amazon’da daha yüksek bir fiyata satarak kar elde etmek anlamına gelir. Bu stratejiyi uygulayanlar, Amazon platformunda rekabet ederken önemli avantajlar elde edebilirler. Amazon Arbitrajı’nın mutlaka yapılması gerektiğini düşünüyorum çünkü bu yöntem, e-ticaret işletmelerine büyük bir gelir potansiyeli sunuyor. Farklı tedarikçilerden düşük fiyatlarla ürün alarak, Amazon üzerinde daha yüksek bir fiyata satarak kâr marjınızı artırabilirsiniz. Bu, işletmenizin cirolarında önemli bir artışa neden olabilir. Amazon Arbitrajı’nı doğru bir şekilde uyguladığınızda, e-ticaret işletmenizde ciddi bir gelir artışı yaşayabilirsiniz. Doğru ürünleri doğru fiyatlarla sunmak, rekabet avantajı elde etmek ve müşteri memnuniyetini sağlamak, cirolarınızı 2-3 kata yakın bir artışla sonuçlandırabilir. Ancak, başarılı bir Amazon Arbitrajı için dikkatli planlama, doğru analiz ve iyi bir lojistik desteği gereklidir. Genel olarak 7 yöntemi ise e-ticaret işletmeleri için özetledik.”

 

Daha İyi Ürün Seçimi için Verilerden Yararlanma:

McKinsey tarafından yapılan bir araştırmaya göre, veri odaklı kuruluşların müşteri kazanma olasılığı 23 kat, kazandıklarını elde tutma olasılığı ise altı kat daha fazla. Amazon arbitrajında da başarının temel yolu karlı ürünleri seçme yeteneğinden geçiyor. Pazar analizi, ürün araştırması ve trend belirleme için çeşitli araç ve platformlardan yararlanarak veriye dayalı karar vermenin gücünden yararlanın. Navlungo’nun data mühendisleri her hafta Amazon satıcıları için özel arbitraj listesi hazırlıyor ve ücretsiz olarak paylaşıyor. 

Kendiniz de araştırmak istiyorsanız şu aşağıdaki araçları değerlendirebilirsiniz: Jungle Scout, Helium 10, Keepa. Ayrıca e-ticaretin hızlı tempolu dünyasında her zaman önde gidebilmek çok önemli. Tam da bu sebeple dijital şu platformları kullanarak trendleri takipte kalın: Google Trends, TrendHunter. 

 

Kaynak Bulma ve Pazarlık Sanatında Ustalaşmak

Yüksek kaliteli ürünleri rekabetçi fiyatlarla tedarik etmek, kar marjlarını en üst düzeye çıkarmak için çok önemli. En iyi anlaşmaları sağlamak için çeşitli kaynak bulma yöntemlerini keşfedin ve etkili pazarlık tekniklerini kullanın. Kaynak yöntemlerini şöyle sıralayabiliriz: Toptan satış, tasfiye, denizaşırı tedarikçiler. 

Toptan Satış: Ürünleri toptan ve indirimli fiyatlarla satın almak için toptancılar ve distribütörlerle ilişkiler kurun. Güvenilir tedarikçiler bulmak için Whosale Central ve SaleHoo gibi dizinlerden yararlanın.

Tasfiye: Tasfiye şirketlerinden fazla stok, müşteri iadeleri veya durdurulan ürünleri perakende fiyatının bir kısmına satın alın.

Denizaşırı Tedarikçiler: Maliyetlerinizi düşürmek için ürünleri doğrudan Çin gibi ülkelerdeki üreticilerden temin edin. Alibaba ve Global Sources gibi platformlar sizi uluslararası tedarikçilerle buluşturur.

En temel pazarlık teknikleri ise şöyle;

Araştırma ve Hazırlık: Pazarlıkta size avantaj sağlamak için tedarikçi, fiyatları ve pazar hakkında bilgi toplayın.

Uyum Kurun: Saygılı, profesyonel ve arkadaş canlısı davranarak tedarikçi ile olumlu bir ilişki kurun.

Kaldıraç Hacmi: Daha büyük sipariş miktarları taahhüt ederek veya ürünleri paketleyerek daha iyi fiyatlar için pazarlık yapın.

Kazan-Kazan Çözümleri Arayın: Her iki tarafı da memnun bırakan karşılıklı yarar sağlayan anlaşmaları hedefleyin.

 

Envanter Yönetimini Kolaylaştırmak

Stok seviyelerini izlemek, satışları izlemek ve talebi tahmin etmek için envtanter yazılımını mutlaka kullanın. Maliyetleri azaltmak ve sipariş karşılamayı iyileştirmek için ise depolama ve nakliye süreçlerini optimize edin. Unutmayın Deloitte tarafından yapılan bir araştırma, optimize edilmiş envanter yönetim sistemlerine sahip şirketlerin satışlarda yüzde 10’a varan artış ve stok tutma maliyetlerinde yüzde 20’ye varan düşüş elde edebileceğini ortaya koymuştu. 

 

Önerebileceğimiz envanter yönetimi yazılımları ise şöyle sıralanabilir:

Fullstock By ParkPalet: Fullstcok By ParkPalet, tek bir panel üzerinden tüm envanterinizi yönetme, sipariş karşılama, etiketleme ve depolama gibi tüm süreçleri uçtan uca yönetebileceğibiz bir yönetim aracı sunar.

InventoryLab : Amazon satıcıları için bu popüler envanter yönetimi ve listeleme aracı, listeleme sürecini kolaylaştırır ve karlılık ve satışlar hakkında gerçek zamanlı veriler sağlar.

Extensive(Skubana): Bu çok kanallı envanter yönetimi ve sipariş gerçekleştirme platformu, Amazon ve diğer e-ticaret platformlarıyla entegre olarak birden çok kanalda envanter ve satışları yönetmenize yardımcı olur.

Amazon FBA Hesaplayıcı: Bu araç, Amazon Lojistik’i (FBA) kullanmak için maliyetleri ve kârları tahmin etmenize yardımcı olarak sipariş karşılama stratejiniz hakkında bilinçli kararlar vermenizi sağlar.

 

Müşteri Hizmetlerinde Mükemmelleşmek ve İtibar Yaratmak

Yine Deloitte tarafından yayınlanan bir raporda müşteri hizmetlerine öncelik veren şirketlerin rakiplerine göre yüzde 60 daha fazla kar elde ettiği ortaya kondu. Bu sebeple üst düzey müşteri hizmetleri ve güçlü bir satıcı itibarı, satışları ve tekrarlanan işleri artırmak için çok önemli. Amazon’da müşteri sorgularını, iadeleri ve geri ödemeleri işlemek için en iyi uygulamaları uygulamayı ve satıcı geri bildirimlerinizle puanlarınızı aktif olarak yönetip, iyileştirmeyi unutmayın. En iyi müşteri hizmeti için üç yöntemi şöyle sıralayabiliriz;

Hızlı ve profesyonel iletişim: Müşteri sorularına en geç 24 saat içinde yanıt verin ve kibar, profesyonel bir tavır takının. 

Net iade ve para iadesi politikaları: İade ve geri ödemeler için Amazon’un yönergelerine uygun şeffaf politikalar oluşturun. 

Proaktif sorun çözme: Müşterilerle dostane çözümler arayarak sorunları ve olumsuz geri bildirimleri derhal ele alın. 

 

Gelişmiş Pazarlama ve Promosyon Tekniklerini Kullanmak

Etkili pazarlama ve tanıtım, görünürlüğü artırmanın ve satışları artırmanın anahtarıdır. Sponsorlu ürünler, Amazon PPC kampanyaları gibi gelişmiş pazarlama stratejilerini ve sosyal medya ve e-posta pazarlaması gibi harici pazarlama kanallarını kullanın. Forrester Research’e göre sosyal medya pazarlaması, ürünlerinizi tanıtmak ve marka bilinirliği oluşturmak için onu hayati bir kanal haline getirerek e-posta pazarlamasından dört kat daha fazla gelir sağlıyor.

 

Amazon Arbitraj İşini Uluslararası Ölçekte Genişletmek

İşletmenizi özellikle günümüz ekonomi koşullarında uluslararası pazarlarda genişletmek, yeni müşterilere erişmek ve satışları artırmak açısından çok önemli. Uluslararası alanda genişlemek için şu adımları takip edin;

Pazar Fırsatlarını Araştırma: Ürünlerinize olan talebi belirlemek için hedef ülkedeki pazar eğilimlerini, tüketici davranışlarını ve rekabeti analiz edin.

Yerel Düzenlemeleri Anlayın: Uyumluluğu sağlamak için yerel yasalar, vergiler ve ithalat/ihracat düzenlemeleri hakkında bilgi edinin.

Listelemeleri Yerel Kitleler için Optimize Edin: Alakalı anahtar kelimeler ve kelime öbekleri kullanarak ürün listelemelerinizi yerel dil ve kültüre göre uyarlayın.

Amazon’un Küresel Satış Programından Yararlanın: Amazon’un küresel satış programı, sınır ötesi e-ticaret için kaynak ve destek sağlayarak uluslararası satış sürecini basitleştirir.

 

Sürekli Öğrenmek ve Stratejileri Uyarlamak

E-ticaret ortamı sürekli olarak gelişiyor, eğrinin bir adım önünde olmak uzun vadeli başarı için kritik. Amazon arbitrajındaki yeni trendler, araçlar ve en iyi uygulamaları öğrenmek için mutlaka zaman ayırın. En son sektör haberlerinden haberdar olun, diğer Amazon satıcıları ile bağlantı kurun ve seminerlere katılın. 

E-ihracat yapan her kişinin mutlaka yapacağı araştırma ve seçim sürecini ise haftalık olarak Navlungo kullanıcılar için araştırıyor ve yayınlıyor. Ürünlerini ABD ve diğer ülkelere ulaştırmak isteyen e-ihracatçılar ise ParkPalet’in tüm Pazar yerlerine entegre ara depo ve prep hizmetleri ile dünyaya açılabiliyor.

 

Genel Bilgi;

Müşterilerine lojistik ve kargolama hizmeti sunan startup Navlungo, kuruluşunun ikinci yılında ParkPalet’i bünyesine katarken, kargolamaya ek olarak müşterilerinin tüm lojistik ihtiyaçlarına cevap vermeyi amaçlamıştı. ParkPalet; İngiltere, Almanya, ABD, Çekya, Polonya, Hollanda, Birleşik Arap Emirlikleri gibi 9 farklı ülkede bulunan 300’e yakın deposu ile dinamik depolama ve fulfillment hizmet sunuyor. Bu sayede Navlungo müşterileri büyüyen operasyonları için hem farklı ülkelerde stok bulundurabiliyor hem de depolama ve fulfillment hizmetleri ile işlerini geliştirebiliyor. 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir