Google, doğal afet mağdurlarını uydulardan tespit edecek

Her yıl en az 1 sefer tropikal hortumlar ve fırtınaların maksadı olan ABD’nin doğu yakası, daima olarak ekonomik ve ruhsal olarak yaralarını sarmakla meşgul. Doğu yakasından bu kasırgalardan en çok hasar alan yerlerin başında ise elbet ki Florida eyaleti var.

Durum bu türlü olunca pek çok yardım kuruluşu da Florida’daki kasırga mağdurlarına yardım edebilmek için kolları sıvadı. Bu yardım kuruluşlarından birisi olan GiveDirectly ise kasırga mağdurlarını tespit etmek için hayli sıradışı bir sistem kullanıyor.

ABD Uluslararası Kalkınma Ajansı ve Google ile iş birliği içinde olan GiveDirectly, geçtiğimiz ay Ian kasırgası tarafından âdeta yerle bir olan Florida’daki mağdurları tespit etmek için Google’ın canlı uydu manzaralarını kullanacaklarını açıkladı.

GOOGLE’IN UYDU SİSTEMİ MİLYONLARCA ŞAHSA DAHA EVVEL YARDIM ETMİŞTİ

Uydu manzaralarındaki anlık dataları kullanarak kasırganın en sert biçimde vurduğu bölgelerdeki vatandaşlara ulaşmayı hedeflemeyi amaçladıklarını açıklayan yetkililer, tıpkı sistemi pandemi devrinde de kullandıklarını belirtti. Pandeminin akabinde ekonomik kriz nedeniyle açlıktan ölümlerin başladığı Batı Afrika ülkesi Togo’da Google’ın uydu sistemi sayesinde milyonlarca vatandaşa yardım eden kuruluş, daha gelişmiş bir sistemin Florida da kullanılacağını açıkladı.

Webtekno’nun Arstechnica’dan aktardığı habere göre Google, 4 makine tahsili hakkında uzman çalışanını bilhassa bu uydu sisteminin geliştirilmesi için görevlendirdi. Bu uzmanlar şirketin uydu sistemini geliştirdikleri yapay zekâ ile birleştirerek kasırga ve başka doğal afet mağdurlarının kolaylıkla uydudan tespit edilmesini sağlamak istiyor. Bu sayede dünyanın rastgele bir yerindeki doğal afet mağdurlarının durumları gözlemlenerek bu mağdurlara kâfi ölçüde yardımlar yapılabilecek.

GiveDirectly yöneticisi Sarah Moran, yaptığı açıklamada sistemi yavaş yavaş kullanmaya başladıklarını bu yardımlar için Florida’daki kullanıcılara Google üzerinden bildirim gönderdiklerini belirtti. Akıllı telefonları etkin olarak çalışan 700 kullanıcıya bildirim gönderdiklerini fakat yalnızca 200 kullanıcının yardım talebini kabul ettiğini belirten Moran, kullandıkları sistemin yakın gelecekte “Doğal afet sonrası yardım” sistemlerini kökten değiştireceğini söz etti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir